Diverse offline communicatiemiddelen voor Biologische Slagerij Gerrit Takke

Communicatiemiddelen voor Biologische Slagerij Gerrit Takke uit Utrecht

Ruim een halfjaar geleden heeft Studio Campo er een mooie nieuwe opdrachtgever bijgekregen: Biologische Slagerij Gerrit Takke uit Utrecht. Eén van de eerste biologische slagerijen in Nederland. Gerrit heeft veel passie voor zijn vak en dat wilt hij ook uitstralen in zijn communicatiemiddelen. De afgelopen maanden hebben wij diverse offline communicatiemiddelen ontworpen die goed aansluiten bij de uitstraling van de slagerij en bij de passie van Gerrit.

Opdracht

Wij ontvingen een lijst met verschillende offline communicatiemiddelen die Gerrit door ons wilde laten ontwerpen zoals een drieluikfolder, een flyer, folders en posters. De huidige huisstijl van de biologische slagerij is behouden maar wij hebben wel een aantal verbeteringen doorgevoerd. Wij hebben meer kleur aangebracht en het geheel is netter vormgegeven. Om de slagerij extra betekenis te geven hebben wij tevens de slogan bedacht: Natuurlijk biologisch vlees | Verantwoord, dier- en milieuvriendelijk.

Vormgeving

Het aspect ‘biologische slagerij’ is belangrijk om duidelijk terug te laten komen in alle communicatiemiddelen. Binnen de vormgeving van alle uitingen komen dan ook veel verse producten en ingrediënten terug. De kleuren zwart, rood en groen staan centraal en het herkenbare houtpatroon komt vaak terug. Dit creëert eenheid binnen de middelen. Hieronder volgt een overzicht van een aantal communicatiemiddelen die wij voor Biologische Slagerij Gerrit Takke hebben ontworpen.

Posters Biologische Slagerij Gerrit Takke Utrecht

Posters

De bovenstaande posters zijn ontworpen voor in de slagerij zelf. Hierop zijn de kerstbrochure en de cadeaukaart met envelop afgebeeld. De kerstbrochure en de cadeaukaart met envelop zijn ook door ons ontworpen. In samenwerking met Visgilde Lijffijt & de Jong is de kerstbrochure tot stand gekomen. Deze brochure vol met kerstrecepten is omkeerbaar. Aan de ene kant staan de kerstrecepten van de slagerij en aan de andere de recepten van de viswinkel. De cadeaukaart en envelop hebben wij ook ontworpen voor de viswinkel.

Drieluikfolder

Deze drieluikfolder bevat informatie over de verschillende soorten dry-aged vlees die bij de slagerij verkrijgbaar zijn. Ook hier komen de basiskleuren samen met het houtpatroon weer terug. Daarnaast hebben we diverse verschillende verse producten en ingrediënten afgebeeld om het biologische aspect van de slagerij over te brengen.

Flyer ansichtkaart folder Biologische Slagerij Gerrit Takke Utrecht

Flyer, ansichtkaart en A5-folder

De flyer, ansichtkaart en A5-folder liggen uiteraard ook geheel in lijn met de andere offline communicatiemiddelen. Op alle uitingen die gericht zijn op barbecuen is er een bbq-stempel toegevoegd. Het is voor de consument dan direct duidelijk dat het over barbecuen gaat. De flyer waarin de barbecueservices van Biologische Slagerij Gerrit Takke staan, bevat dus ook een stempel.

De ansichtkaarten worden meegegeven aan klanten in de winkel. Zij kunnen deze versturen als uitnodiging naar vrienden of familie wanneer zij een barbecuefeestje organiseren. Ook liggen deze ansichtkaarten bij barbecuefeesten die de biologische slagerij uit Utrecht organiseert zodat mensen deze mee kunnen nemen. De hierboven getoonde A5-folder geeft informatie over hoe je grote stukken vlees moet bereiden. Beide offline communicatiemiddelen sluiten goed aan op de rest van de communicatiemiddelen.

En dit was nog niet alles

Naast de hierboven genoemde uitingen hebben wij ook een raamsticker, nog een flyer en toonbankkaartjes ontworpen. Ook hangt er nu in de winkel een groot zeildoek met sfeerbeelden en staat er buiten en bord waarin de slagerij zelf haar aanbiedingen kan laten zien.

Heb jij interesse in offline communicatiemiddelen voor jouw bedrijf? Kom gerust eens langs voor een kop koffie om alle mogelijkheden door te spreken. Wij helpen graag!

 

Terug naar overzicht