Huisstijlitems en promotiemateriaal Van Tuijl Meubels

Huisstijlitems en promotiemateriaal Van Tuijl Meubels in Woerden

In september 2017 opende Van Tuijl Meubels haar deuren in de Rijnstraat in Woerden. Vóór de opening van deze fysieke meubelzaak was Van Tuijl Meubels alleen een online webshop. De eigenaren vroegen Studio Campo te helpen met het promoten van de opening en om daarnaast ook nieuwe huisstijlitems te ontwerpen. Een mooie opdracht voor een mooie winkel!

Huisstijlitems

Voor de opening van de meubelzaak Van Tuijl Meubels moesten er diverse nieuwe huisstijlitems worden ontworpen. Hiervoor kregen wij alle vrijheid. Het enige wat vaststond was het huidige logo van Van Tuijl Meubels. Aan de hand hiervan zijn er diverse voorstellen gedaan voor onder andere visitekaartjes, een orderformulier, with compliments cards, briefpapier, enveloppen en een cadeaubon. Op de afbeelding hieronder is het eindresultaat van de diverse items weergegeven.

Landelijke en moderne uitstraling
Binnen de nieuwe huisstijl komt overal de kleur taupe uit het logo terug. De huisstijlitems hebben allemaal een rustige, landelijke, moderne en soms ook een industriële uitstraling. Deze aansprekende uitstraling hebben wij gecreëerd door het gebruik van verschillende beelden die altijd in blokvorm terugkomen. Deze beelden laten meubels en woonaccessoires zien van merken die bij Van Tuijl Meubels te koop zijn. Om variatie aan te brengen in de strakke uitstraling van het logo en de blokvormige indeling van de uitingen, hebben wij op strategische plekken een speels lettertype laten terugkomen.

Huisstijl items Woerden Van Tuijl Meubels

Promotiemateriaal 

Om aandacht te vragen voor de opening van de meubelwinkel in de Voorstraat in Woerden, hebben wij diverse promotiematerialen ontworpen. Voordat wij aan de slag gingen met het ontwerpen van verschillende uitingen, hebben wij eerst een marketingplan opgesteld. Hierin stond precies beschreven welke promotiematerialen wij willen gaan opzetten, waarom en wanneer deze te zien zouden zijn in omgeving Woerden. Hierbij hielden wij rekening met de missie, visie en de doelgroep van Van Tuijl Meubels.

‘Hier komt’ posters en wegborden
Om het destijds lege winkelpand onder de aandacht te brengen, hebben wij ‘Hier komt’ A2 posters ontworpen. Een goed en effectief middel om aandacht te trekken en spontane mond-tot-mond reclame te realiseren.

Ook hebben wij wegborden ontworpen die Woerden en omgeving te zien waren. Hiervoor zijn twee verschillende posters vormgegeven. Eén poster was een week vóór de opening te zien. Hierop stond informatie over de openingsdatum en de locatie. De tweede posters was een week ná de opening langs de weg te zien. Met deze poster brachten wij de naam Van Tuijl Meubels nogmaals onder de aandacht en brachten wij voorbijgangers op de hoogte dat er een nieuwe meubelzaak in Woerden was geopend.

A0 wegborden reclame woerden Studio Campo

Infozuil- en krantadvertentie
Naast de posters zijn er verschillende advertenties opgezet om nog meer naamsbekendheid te genereren. Zo verscheen er in de week van de opening een advertentie in de Woerdense Courant. Deze advertentie heeft een opvallende uitstraling waarop diverse beelden te zien zijn, de openingsdatum en -locatie, de merken die er te koop zijn en de openingstijden van Van Tuijl Meubels.

Om mensen te bereiken die in en uit Woeden rijden, zijn er door ons ook twee Infozuiladvertenties ontworpen. Ook bij dit communicatiemiddel verscheen er één advertentie voor de opening om mensen op de hoogte te brengen van de openingsdatum en de andere advertentie erna om mensen naar de winkel te trekken.

krantadvertentie Woerdense Courant Van Tuijl Meubels Studio Campo

Uitnodiging opening
De eigenaren wilden voor de opening ook graag uitnodigen voor de opening versturen naar familie, vrienden en relaties. Deze uitnodiging is uiteraard weer in de lijn met de huisstijlitems opgemaakt, komt de kleur taupe terug, diverse beelden van meubels en woonaccessoires in blokvorm en het speelse lettertype in combinatie met het strakke lettertype.

Gevelbanieren en bordje ingang
De uitstraling van de fysieke winkel is natuurlijk ook belangrijk. Om deze uitstraling te bevorderen hebben wij gevelbanieren ontworpen voor Van Tuijl Meubels. Door deze banieren zien winkelende mensen van een behoorlijke afstand al welke winkel zich bevindt in het pand.

Na de opening bleek dat het niet goed duidelijk was welke ingang bezoekers moesten nemen. Om verwarring te voorkomen hangt er nu een door ons ontworpen wegwijsbordje met een pijl naar de juiste ingang.

Wil jij dit ook?

Is jouw bedrijf toe aan een nieuwe huisstijl? Of start jij net aan een eigen onderneming heb jij een nieuwe huisstijl nodig? Wil je jouw onderneming onder de aandacht brengen door middel van diverse promotiematerialen? Kom gerust eens langs voor een kop koffie of thee om alle mogelijkheden door te spreken. Wij helpen graag!

Terug naar overzicht