Ontwerp nieuwe identiteit en huisstijl

Broodje Midas

Opdrachtgever
Broodjes Midas is één van de oudste broodjeszaken van Woerden. Al ruim 25 jaar kunnen Woerdenaren hier terecht voor de lekkerste broodjes, burgers, salades en nog veel meer. Daarnaast is Broodje Midas bekend bij veel Woerdense bedrijven waar zij de catering verzorgen.

Opdracht
Het pand aan de Voorstraat in Woerden waar Broodje Midas gevestigd is, is gedateerd. Eigenaar Sjoerd Mampaey wil de zaak verbouwen en hier hoort een nieuwe, moderne uitstraling bij. Studio Campo werd gevraagd om d.m.v. van  illustraties Midas in een nieuw jasje te steken en een nieuwe huisstijl te ontwerpen.

Daarnaast moet er een nieuwe uitstraling komen en zijn er diverse promotionele uitingen nodig.

Oplossing
In overleg met het team van Broodje Midas hebben we de verschillende uitingen waarin we de Midassen zouden ontwikkelen besproken. Hier zijn een aantal karakters uitgekomen die de verschillende diensten van Broodje Midas uitbeelden. Deze zijn eerst met de hand geschetst, vervolgens in Illustrator omgezet en waar nodig ook in Photoshop bewerkt.

Daarna  hebben we een nieuw logo ontworpen welke voldoet aan de wensen van Sjoerd: hip, modern en in de lijn van de burger-cultuur. Dit omdat Broodje Midas nu ook in de avond geopend zal zijn en je hier terecht kunt voor diverse lekkere burgers.

Het nieuwe menu is in kaart gebracht en op basis van deze input hebben wij een menukaart ontworpen in dezelfde stijl als de tekeningen en het logo. Voor de menukaart hebben we ook diverse iconen ontwikkeld.

Terug naar overzicht