Online Marketing

Social media adverteren

Wil jij jouw naamsbekendheid vergroten, een product of dienst onder de aandacht brengen, een loyale community opbouwen of meer websitebezoekers genereren? Dan vormen social media kanalen de perfecte online marketing tool! Maar hoe pak je social media adverteren nu aan? Op welke kanalen ga je adverteren en met welke doelstellingen? Studio Campo heeft ervaring met alle bekende kanalen op het gebied van social media adverteren. Wij helpen je graag op weg!

Adverteren op social media

Net zoals bij zoekmachines, kun je ook adverteren op social media. Zo kun je bijvoorbeeld op Facebook, Instagram en LinkedIn advertenties voor je bedrijf plaatsen. Middels deze advertenties kun je gericht jouw doelgroepen bereiken, A/B testen uitvoeren en veel leren over de resultaten. Met behulp van social advertising kun je op basis van profielkenmerken, activiteiten en interesses van de gebruikers heel specifiek targeten en daarmee je doelgroep heel gericht benaderen.

social media adverteren

Adverteren op social media

Net zoals bij zoekmachines, kun je ook adverteren op social media. Zo kun je bijvoorbeeld op Facebook, Instagram en LinkedIn advertenties voor je bedrijf plaatsen. Middels deze advertenties kun je gericht jouw doelgroepen bereiken, A/B testen uitvoeren en veel leren over de resultaten. Met behulp van social advertising kun je op basis van profielkenmerken, activiteiten en interesses van de gebruikers heel specifiek targeten en daarmee je doelgroep heel gericht benaderen.

social media adverteren
online marketing social ads

structuur van een campagne

Om inzicht te krijgen in de mogelijkheden om te adverteren op Facebook en/of Instagram is het handig om te weten hoe de structuur van een campagne is opgebouwd. Je begint met een campagne, waar je 1 of meerdere advertentiesets met ieder hun eigen advertentie(s) onder hangt. Voor iedere campagne kies je een doel. Bijv. bereik, verkeer, betrokkenheid of conversies. Vervolgens bepaal je de doelgroep, tijdsplanning en plaatsingen. Er zijn meerdere advertentietypen mogelijk, zoals een afbeelding advertentie, video advertentie, diavoorstelling advertentie en carrousel advertentie. Niet alleen richten wij de campagnes in, ook kunnen wij zorg dragen voor het creëren van content (teksten, video’s, afbeeldingen).

Resultaten monitoren

Middels de Facebook Ads Manager heb je toegang tot statistieken, die waardevolle data bieden. Na afloop van een campagne stellen wij een rapportage op, waarin we de belangrijkste gegevens verwerken. Aan de hand van deze data kun je achterhalen wat werkt, zodat toekomstige campagnes nog beter ingericht kunnen worden.

social media adverteren facebook

SOCIAL MEDIA ADVERTEREN UITBESTEDEN?​

Studio Campo is dé aangewezen partner op het gebied van Facebook en Instagram adverteren. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken