Strategie marketing voor Stadshart Woerden

Strategie marketing voor Stadshart Woerden

Sinds maart heeft Studio Campo er een nieuwe opdrachtgever bij: Stadshart Woerden. Ongeveer vier maanden geleden startten wij met het uitvoeren van, een door ons opgezette, nieuwe marketingstrategie voor het stadscentrum van Woerden. Met deze nieuwe strategie willen wij het bereik van Stadshart Woerden vergroten en meer consumenten uit Woerden én omgeving naar de binnenstad trekken.

Social media

Wij beheren voor Stadshart Woerden de socialmediakanalen Facebook, Instagram en Twitter. Op deze kanalen delen wij wekelijks aantrekkelijke content omtrent winkeliers en horeca-ondernemers die bij Stadshart Woerden horen. Social media zijn namelijk perfecte kanalen om te laten zien wat de binnenstad van Woerden allemaal te bieden heeft. Om eenheid en kwaliteit op deze pagina’s te waarborgen, plaatsen wij de beelden altijd in een vast Stadshart Woerden-stramien. Op deze manier gaan mensen sneller berichten van Stadshart Woerden herkennen, wat weer bijdraagt aan het vergroten van de naamsbekendheid.

Om het bereik van de socialmediakanalen van Stadshart Woerden blijvend te vergroten, voeren wij socialmedia-analyses uit. Wij houden bij welk soort berichten het grootste bereik krijgen, waar we vervolgens weer op in kunnen spelen.

Marketingstrategie Stadshart Woerden opzetten

Contentcreatie

Onder contentcreatie vallen uiteraard alle Tweets en Facebook- en Instagramberichten. Naast het delen van deze updates, schrijven wij ook blogstukken voor op de website van Stadshart Woerden. Deze blogs gaan onder andere over evenementen in Woerden zoals het Straattheaterfestival 2017 of waar je leuke kinderkleding kunt shoppen in Woerden. Door het schrijven van actuele blogstukken stijgt de website van Stadshart Woerden in Google en ontvangt de website steeds meer bezoekers. Om nog meer mensen te bereiken, delen wij de blogstukken ook op Facebook en Twitter.

stadshart woerden logo marketingstrategie

Websitebeheer

Naast het creëren van content, beheren wij ook de website van Stadshart Woerden. Dit houdt in dat we er nieuwe blogstukken op plaatsen en verouderde informatie verwijderen. Daarnaast herschrijven wij de bestaande teksten en schrijven wij nieuwe teksten op strategische wijze. Wij letten bijvoorbeeld goed op het noemen van de juiste zoekwoorden en het plaatsen van tussenkoppen in teksten. Dit bevordert namelijk de zoekresultaten in Google!

Via Google Analytics houden wij bij hoeveel bezoekers de website trekt, waar zij vandaan komen en op welke zoekwoorden zij hebben gezocht. Deze informatie gebruiken wij om de website te blijven optimaliseren.

Wij hopen via dit online platform steeds meer mensen te bereiken en hen te laten zien hoe leuk Woerden is en wat er te beleven is. Wij verwelkomen nieuwe winkels, besteden aandacht aan alle evenementen en behandelen interessante nieuwtjes!