Websiteontwerp en communicatie-uitingen voor PINO communicatie | evenementen | congressen

Een evenementenbureau uit Utrecht met een geoefend oog voor detail.

Opdrachtgever

PINO communicatie | evenementen | congressen, organiseert effectieve evenementen en congressen in alle soorten en maten. Samen met haar opdrachtgevers werkt ze aan een doordacht en verrassend plan voor een geslaagd event. Zij geeft advies en voert het gehele plan uit met als resultaat: een ultieme beleving en blijvende herinneringen.

Opdracht

PINO, een bestaande klant van Studio Campo, vroeg aan ons of wij wilden meedenken voor het ontwerp voor hun nieuwe website. Wij kregen de vrije hand tijdens het ontwerpproces. Wel moest het websiteontwerp goed aansluiten bij het huidige logo van PINO. Met deze input zijn we aan de slag gegaan.Posterontwerp PINO Woerden

Websiteontwerp

Allereerst zijn wij ons gaan verdiepen in de opdrachtgevers van PINO. Wat voor een soort bedrijven zijn dit en wat zoeken zij in een leverancier? Op basis daarvan hebben wij de pijlers van de website (inspireren, informeren, genereren) bepaald. Voorafgaand aan het ontwerpen van de website, maakten wij een flowchart en een wireframe. Door middel van een flowchart laat je op een overzichtelijke manier zien hoe de website in elkaar steekt. Welke pagina’s komen er, welke subkoppen vallen waaronder en hoe is alles aan elkaar gelinkt? Het wireframe kun je zien als de bouwtekening van je website. Met verschillende vakken hebben wij het allereerste ontwerp van de site, zonder kleuren, beelden en tekst ontworpen.

Na de goedkeuring van het wireframe startten wij met het echte ontwerp van de site. Als uitgangspunt voor het ontwerp namen wij het logo van PINO. De ronde vorm en de kleuren rood, blauw en wit komen dan ook duidelijk terug. Bij binnenkomst is in één oogopslag duidelijk wat PINO is en wat haar diensten zijn. Door het gebruik van opvallende en grote kleurvakken en foto’s valt de website goed op.

Om de website een speelse touch te geven, verandert ieder rondje van kleur wanneer je je muis eroverheen beweegt. En op de contactpagina hebben wij letterlijk en figuurlijk een warm kopje koffie gezet voor iedereen die een afspraak wilt maken. Nieuwsgierig? Bekijk hier.

Bij alleen een website ontwerpen bleef het niet. Wij mochten ons daarna ook buigen over het vormgeven en opzetten van een e-mailnieuwsbrief en verschillende advertenties. Het ontwerp van deze communicatie-uitingen ligt geheel in lijn met het ontwerp van de website.

Websiteontwerp voor PINO

Template e-mailnieuwsbrief

Naast de website ontwierpen wij een template voor een nieuwe e-mailnieuwsbrief voor PINO. Hierbij hebben wij gelet op de koppeling met de website. Dezelfde kleuren en de ronde vormen komen daarom ook terug in de nieuwsbrief. Het idee achter de template is dat PINO vanaf nu zelf haar nieuwsbrief gemakkelijk kan invullen en versturen.

E-mailnieuwsbrief template PINO

Advertentieontwerp

Daarnaast hebben wij verschillende advertenties ontworpen in dezelfde huisstijl. Eén advertentie voor in een vakblad en diverse websitebanners die op strategische plekken op het web verschenen. Dit alles om PINO bij meer mensen onder de aandacht te brengen.

Advertentieontwerp voor PINO

Terug naar overzicht