Effio

Webdesign, e-mailmarketing en Google Ads

Effio B.V. is een Nederlands sokkenmerk dat al twaalf jaar bestaat. De sokken van dit merk kenmerken zich door de stijlvolle designs en de kwaliteit van het materiaal. Deze sokken worden in Nederland ontworpen en gefabriceerd in Italië. Door omstandigheden kwam de marketing van Effio op een laag pitje te staan, met een daling in de verkoop van de sokken als gevolg. Aan ons de taak om het merk weer onder de aandacht te brengen.

Webshop

Helder overzicht, gemakkelijk bestellen

Allereerst hebben wij de Effio webshop onder de loep genomen. Hierbij stelden wij ons de volgende twee kernvragen: hoe zorgen we ervoor dat het merk goed geladen wordt bij de doelgroep? En hoe zorgen we ervoor dat de bezoeker van de website gemakkelijk vindt, waar hij naar op zoek is? Na het opnieuw designen van de website, hebben wij de webshop in het CMS van WooCommerce gebouwd. Hierdoor kan Effio de webshop gemakkelijk zelf up-to-date te houden.

Door de nieuwe website kunnen nieuwe producten gemakkelijk toegevoegd worden en is de voorraad eenvoudig bij te houden. Er wordt een melding gegeven als een product laag in voorraad is, zodat deze producten tijdig geproduceerd kunnen worden. Daarnaast is er een koppeling met PostNL gemaakt, die ervoor zorgt dat bestellingen een Track & Trace code krijgen.

Effio Webshop design

Webshop

Helder overzicht, gemakkelijk bestellen

Allereerst hebben wij de Effio webshop onder de loep genomen. Hierbij stelden wij ons de volgende twee kernvragen: hoe zorgen we ervoor dat het merk goed geladen wordt bij de doelgroep? En hoe zorgen we ervoor dat de bezoeker van de website gemakkelijk vindt, waar hij naar op zoek is? Na het opnieuw designen van de website, hebben wij de webshop in het CMS van WooCommerce gebouwd. Hierdoor kan Effio de webshop gemakkelijk zelf up-to-date te houden.

Door de nieuwe website kunnen nieuwe producten gemakkelijk toegevoegd worden en is de voorraad eenvoudig bij te houden. Er wordt een melding gegeven als een product laag in voorraad is, zodat deze producten tijdig geproduceerd kunnen worden. Daarnaast is er een koppeling met PostNL gemaakt, die ervoor zorgt dat bestellingen een Track & Trace code krijgen.

Effio Webshop design

E-mailmarketing

Hoge open rate, met meer verkopen

Gelijktijdig met de webshop verzorgde Studio Campo het ontwerp van een nieuw e-mailtemplate m.b.v. Mailchimp. Nadat de webshop was gelanceerd hebben we de een mailing verzonden met een kortingscode voor de fans van Effio om de lancering van de nieuwe webshop met hen te vieren. Dit resulteerde direct in een flinke stijging van het aantal bestellingen.

Daarnaast hebben we een automation flow opgezet, om inactieve subscribers te archiveren. Hierdoor werd de subscriberlijst opgeschoond, waardoor de open rate van de nieuwsbrieven enorm steeg. De hogere open rate heeft gezorgd voor een stijging in engagement, en uiteindelijk ook in verkopen via e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Hoge open rate, met meer verkopen

Gelijktijdig met de webshop verzorgde Studio Campo het ontwerp van een nieuw e-mailtemplate m.b.v. Mailchimp. Nadat de webshop was gelanceerd hebben we de een mailing verzonden met een kortingscode voor de fans van Effio om de lancering van de nieuwe webshop met hen te vieren. Dit resulteerde direct in een flinke stijging van het aantal bestellingen.

Daarnaast hebben we een automation flow opgezet, om inactieve subscribers te archiveren. Hierdoor werd de subscriberlijst opgeschoond, waardoor de open rate van de nieuwsbrieven enorm steeg. De hogere open rate heeft gezorgd voor een stijging in engagement, en uiteindelijk ook in verkopen via e-mailmarketing.

effio google ads fotografie woerden emailmarketing

Google ads

Een boost in verkopen en websiteverkeer

Om websiteverkeer te stimuleren en een boost te geven aan het aantal verkopen in de webshop, heeft Studio Campo verschillende Google Ads campagnes opgezet. Zo is er een Google Display campagne opgezet, voor meer zichtbaarheid op locaties waar de doelgroep zich regelmatig bevindt. Daarnaast is er een Ads campagne aangemaakt waarin relevante, populaire zoekwoorden gebruikt worden, met als doel om zoveel mogelijk conversies te genereren. Tot slot is er een Google Shopping opgezet, om producten zichtbaarder te maken en een boost te geven aan het aantal verkopen. Deze wijzigingen hebben gezorgd voor een dubbele omzet, met hetzelfde budget.