Biologische Slagerij Gerrit Takke

Branding

Studio Campo heeft er een mooie nieuwe opdrachtgever bij gekregen: Biologische Slagerij Gerrit Takke uit Utrecht. Eén van de eerste biologische slagerijen in Nederland. Gerrit heeft veel passie voor zijn vak en dat wilt hij ook uitstralen in zijn communicatiemiddelen. De afgelopen maanden hebben wij diverse offline communicatiemiddelen ontworpen die goed aansluiten bij de uitstraling van de slagerij en bij de passie van Gerrit.

gerrit takke grafisch ontwerp folder brochure

Opdracht

Huisstijl verbeteren en sterker maken

Wij ontvingen een lijst met verschillende offline communicatiemiddelen die Gerrit door ons wilde laten ontwerpen zoals een drieluikfolder, een flyer, folders en posters. De huidige huisstijl van de biologische slagerij is behouden maar wij hebben wel een aantal verbeteringen doorgevoerd. Wij hebben meer kleur aangebracht en het geheel is netter vormgegeven. Om de slagerij extra betekenis te geven hebben wij tevens de slogan opgezet: Natuurlijk biologisch vlees | Verantwoord, dier- en milieuvriendelijk.

Groen

#B9BE2D
R185 G190 B45 
C36 M11 Y100 K1

Midas Restaurant Branding Woerden vorm rood

Rood

#CD1719
R205 G23 B25 
C12 M99 Y97 K3

Gerrit Takke cadeaukaart flyer grafisch vormgeving

Vormgeving

Zwart, rood en groen staan centraal

Het aspect ‘biologische slagerij’ is belangrijk om duidelijk terug te laten komen in alle communicatiemiddelen. Binnen de vormgeving van alle uitingen komen dan ook veel verse producten en ingrediënten terug. De kleuren zwart, rood en groen staan centraal en het herkenbare houtpatroon komt vaak terug. Dit creëert eenheid binnen de middelen.

sommet slab lettertype huisstijl gerrit takke utrecht
gerrit takke utrecht grafisch ontwerp advert lettertype

Kerstbrochure

Omkeerbare folder vol met recepten

De kerstbrochure en de cadeaukaart met envelop zijn ook door ons ontworpen. In samenwerking met Visgilde Lijffijt & de Jong is de kerstbrochure tot stand gekomen. Deze brochure vol met kerstrecepten is omkeerbaar. Aan de ene kant staan de kerstrecepten van de slagerij en aan de andere de recepten van de viswinkel.

gerrit takke grafisch ontwerp folder brochure

En dit was nog niet alles

Aankleding van de slagerij

Naast de hierboven genoemde uitingen hebben wij ook een raamsticker, nog een flyer en toonbankkaartjes ontworpen. Ook hangt er nu in de winkel een groot zeildoek met sfeerbeelden en staat er buiten en bord waarin de slagerij zelf haar aanbiedingen kan laten zien.

Flyer, ansichtkaart en A5-folder

Geheel in lijn met andere communicatiemiddelen

De flyer, ansichtkaart en A5-folder liggen uiteraard ook geheel in lijn met de andere offline communicatiemiddelen. Op alle uitingen die gericht zijn op barbecuen is er een bbq-stempel toegevoegd. Het is voor de consument dan direct duidelijk dat het over barbecuen gaat. De hierboven getoonde A5-folder geeft informatie over hoe je grote stukken vlees moet bereiden.

Wil jij dit ook?