VEEL GESTELDE VRAGEN

FAQ

“Wat kost een logo?” Een vraag die wij wekelijks wel te horen krijgen en eigenlijk niet te beantwoorden is. In onderstaande FAQ vind je de meest gestelde vragen aan ons. Staat jouw vraag niet in onze FAQ? Laat het ons via de e-mail of telefonisch weten. Dan geven we uiteraard via die weg antwoord op je vraag. En wanneer wij denken dat jouw vraag relevant is voor onze andere bezoekers, dan zullen we hem zeker vermelden in onze FAQ. Dus kom maar op!

GRAFISCH ONTWERP

Bij een huisstijl beginnen we op nul bij het ontwerpproces. We werken de identiteit van jouw merk uit en starten vanaf daar met ontwerpen. Bij een rebranding gebruiken we bestaande huisstijl-elementen die we opfrissen. Denk maar aan Google, Heineken of Pepsi. Die hebben verschillende rebrandings doorgevoerd om het merk eigentijds te houden. Maar de look and feel is herkenbaar gebleven.

Dat is een goede vraag waar lastig antwoord op te geven is. Omdat de behoeftes per opdrachtgever vaak erg verschillen, hanteren wij geen pakketprijzen of standaard prijzen voor logodesign. De prijs hangt helemaal af van de wensen die je voor het logo hebt.

Voor digitaal gebruik ontvang je van ons JPG en PNG (met een transparante achtergrond). Voor drukwerk krijg je de originele bestanden die wij maken in Adobe Illustrator. Deze AI-bestanden zijn onafhankelijk van resolutie. Ze zijn bruikbaar voor alle types drukwerk, van gebruik op visitekaartjes tot en met de belettering van een auto.

Jazeker. Wij regelen alles wat met grafische vormgeving te maken heeft en niet alleen dat. Naast het regelen, denken wij ook graag mee. We adviseren je hoe je jouw merk in het bedrijf kunt doorvoeren. Denk aan autobelettering met je logo of uitgebreid brandbook. Kortom, wil je jouw merk of product op wat voor een manier dan ook promoten of onder de aandacht brengen? Wij vertellen je graag meer over alle mogelijkheden bij Studio Campo.

Ja, dat is mogelijk! We kunnen ook een bestaand ontwerp opfrissen en naar wens aanpassen.

We horen graag van je wat je wensen zijn. Waar moet het ontwerp voor gebruikt worden? Heb je voorkeuren voor bepaalde kleuren? Is er een huisstijl waar we rekening mee kunnen houden? Met welke doelgroep hebben we te maken? Welke uitstraling is gewenst? We komen graag samen om jouw wensen te bespreken omtrent het gewenste grafisch ontwerp. Nadat je van ons de eerste opzet hebt ontvangen, stemmen we eventuele aanpassingen meestal telefonisch of per e-mail af. Als het ontwerp naar tevredenheid is afgerond, kunnen we eventueel ook de productie van uitingen voor je regelen.

Dat varieert per uiting die moet worden gemaakt. Mocht je een deadline hebben, dan zullen we er uiteraard hard aan werken om deze te halen. We zullen met je in overleg gaan om verwachtingen en taken hierin af te stemmen.

WEBDESIGN

Dit is niet zo 1, 2, 3 te zeggen. De kosten van een nieuwe website zijn namelijk sterk afhankelijk van de gewenste inhoud, het formaat en de complexiteit. We bespreken graag jouw wensen en maken een vrijblijvende offerte op maat. Vraag daar dus gerust om wanneer je interesse hebt.

We komen graag samen om jouw wensen te bespreken omtrent het webdesign. Nadat je van ons het eerste ontwerp digitaal hebt ontvangen stemmen we eventuele aanpassingen meestal telefonisch of per e-mail af. Wanneer het ontwerp is goedgekeurd, beginnen onze webbouwers met het bouwen van de website. We uploaden ons werk naar een testomgeving waar niemand anders bij kan. Vervolgens werken we met jou samen om de site te bespreken en eventuele wijzigingen door te nemen. De site wordt pas openbaar gemaakt als hij helemaal goed werkt en voldoet aan jouw wensen. Let’s go live!

Door rekening te houden met de gebruiksvriendelijkheid kun je de intentie van de bezoeker om je website te gebruiken verhogen. Ook kan het bijdragen aan de conversie. We kijken daarbij naar een duidelijke navigatie, kleurgebruik, inhoud en de vlakverdeling. Indien gewenst kan er doelgroeponderzoek plaatsvinden, om zo de gebruiksvriendelijkheid zo goed mogelijk te laten aansluiten op de doelgroep die jij voor ogen hebt.

De tijd die nodig is om een website te bouwen hangt af van de inhoud, het formaat en de complexiteit van de site. Als je een deadline hebt, zullen we er uiteraard hard aan werken om deze te halen. Vaak duurt het maken van teksten of foto’s langer dan het bouwen van de website zelf. Dit is een van de oorzaken dat er wat vertraging kan oplopen. 

Je kunt je website op elk moment verplaatsen naar een andere webhostingservice. Zodra de website af is kun je van ons een backup ontvangen om de website te verplaatsen naar een andere partij.

Dat is op erg veel manieren voor elkaar te krijgen. Het begint eigenlijk bij de kwaliteit van je website. Is deze inmiddels alweer een paar jaar oud? Is hij op mobiel wel goed zichtbaar? Is de laadtijd goed? Dit speelt allemaal mee bij de vindbaarheid in Google. Daarnaast zijn kwalitatief goede teksten ook erg belangrijk om de vindbaarheid te verhogen. Niet te lang, gericht naar de doelgroep en met de juiste zoekwoorden. Daarnaast moeten alle afbeeldingen op de website goede bestandsnamen hebben en dient er bij WordPress websites op alle pagina’s de Yoast SEO plugin ingevuld te worden.

Dat is zeker mogelijk. E.e.a. hangt wel af van hoe de website is gebouwd, hoe up-to-date deze is en eventueel ook met welk template de website gebouwd is. Hiervoor dienen wij vooraf de inloggegevens te krijgen zodat we ‘achter de schermen’ van jouw website kunnen kijken. 

Wanneer we alle websites dezelfde look en feel willen geven, dan wel ja. Maar wij vinden dat een website moet aansluiten bij jouw doel en identiteit en dus een uniek product is. Daarom ontwerpen wij alles op maat zodat de website voldoet aan jouw wensen.

Daarnaast zorgt een door ons gecodeerde website ervoor dat de website enkel uit ‘schone code’ bestaat. Er zitten geen overbodige plugins of ander werk van derden in die de website kunnen vertragen of zelfs een beveiligingsgevaar kunnen vormen.

Voor die ene euro krijg je vaak enkel de domeinnaamregistratie. Er zit dan geen hosting (webruimte voor de website) bij inbegrepen. Daarnaast hebben wij de domeinnaamregistraties bij een IT-partner lopen zodat wij direct contact hebben met de mensen die daar werken. En zijn we niet afhankelijk van een ticketsysteem zoals dit vaak bij goedkopere partijen het geval is.

Een website bestaat uit software en techniek. En deze ontwikkelen zich in een razend tempo. Door het onderhoudscontract zorgen wij er voor dat de website up-to-date blijft met deze techniek. Dit zorgt er ook meteen voor dat de website minder kwetsbaar is voor aanvallen van hackers. 

CONTENTCREATIE

Content staat voor inhoud. En wij werken graag aan ‘sterke’ content. Maar wat is dat nu precies en wat houdt content überhaupt in? Het is informatie/inhoud die terugkomt op bijvoorbeeld een website of in een magazine. Het is informatie waar de lezer of bezoekers iets aan moet hebben, iets van kan vinden en tevreden moet stellen. Beeld, geluid of tekst, allemaal content. Denk bijvoorbeeld aan blogstukken, nieuwsberichten, infographics, foto’s, video’s, vlogs of animaties.

Absoluut. Wanneer jij je huidige teksten op je website weer eens een update wil geven, zit je bij ons goed voor tekstredactie. Of wil een een bericht op LinkedIn plaatsen maar wil je nog even een goede spellingcheck? Stuur het naar ons door en wij helpen je.

Je website is jouw online visitekaartje. Naast het feit dat het design natuurlijk aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk moet zijn, zijn ook de teksten zeer belangrijk. Hiermee kun je namelijk echt jouw doelgroep aanspreken. De tekst moet passen bij jouw bedrijf, denk aan informeel of formeel. Tevens speelt websitetekst een grote factor bij de vindbaarheid van jouw website in Google. Hiervoor zijn veel trucjes waarmee wij jou van dienst kunnen zijn. 

Uiteraard. Heb je al bestaande teksten die omgebogen moeten worden? Prima, dan kunnen we direct starten. Zijn er compleet nieuwe websiteteksten nodig? Dan nemen horen we graag wie jouw doelgroep is, welke tone of voice bij jouw bedrijf past en welke zoektermen belangrijk zijn. Vervolgens nemen we per webpagina door welke informatie belangrijk is. Daarna kunnen wij aan de slag. Nadat jij alle teksten goed hebt gekeurd, kunnen jij of wij ze op je website plaatsen.

Het bijvoorbeeld maandelijks delen van een blogstuk is zeer belangrijk voor de vindbaarheid van je website in Google. Het is dan ook zeker aan te raden. Jullie leveren ons maandelijks input aan. Denk aan het onderwerp, tekstuele input waar wij mee verder kunnen en eventueel beeldmateriaal. Wij maken hier een mooi en goedlopend stuk tekst van. Eventueel kunnen wij het ook voor je delen op de website en op je socialmediakanalen. Lees hier meer over contentcreatie.

SOCIAL MEDIA

Doe je niets met social media maar wil je hier wel meer uithalen? Laat ons het werk doen. Samen bedenken we welke berichten van toepassing zijn voor jouw doelgroep. We maken een contentplanning waardoor jij en wij weten waar we aan toe zijn. Op basis van aangeleverde input (denk aan onderwerpen en beeldmateriaal) maken wij aantrekkelijke social media berichten. Door dit continu in te zetten, verliest jouw doelgroep je niet het oog, en dat is wat je wil. Toch?

Natuurlijk. Wanneer wij je helpen met het beheren van social media zijn wij allebei beheerder van jouw socialmediapagina (of pagina’s). Je hebt dus ook altijd zelf toegang tot al jouw accounts.

Dit verschilt per opdrachtgever. Voor de één is alleen LinkedIn van toepassing en de ander haalt juist meer respons uit Instagram. Dit bekijken we dus per opdrachtgever. Facebook, Instagram en LinkedIn zijn vaak wel de meest gebruikte kanalen.

Dat is mogelijk. De nieuwere smartphones hebben tegenwoordig camera’s van zeer goede kwaliteit waar mooie foto’s mee gemaakt kunnen worden. Met de nadruk op kunnen, want je moet wel weten hoe je een goede foto kunt maken. Voor een professionele uitstraling en de beste kwaliteit foto’s raden wij je aan om met een reclamefotograaf te werken. Wij hebben contacten met diverse fotografen en kunnen je voorstellen aan de fotograaf die het best past bij jouw project.  

ONLINE MARKETING

Social advertising staat voor adverteren via socialmediakanalen. Via betaalde online campagnes kun je hiermee specifieke doelgroepen bereiken. Daarnaast zijn er ook tal van targetstrategieën mogelijk. Adverteren op social media kan op veel kanalen interessant zijn: denk aan Facebook, Instagram, LinkedIn of YouTube. 

Google Adwords is een advertentieprogramma van Google. Met Google Adwords kun je adverteren door middel van tekstadvertenties. In deze tekstadvertenties verwerk je populaire zoekwoorden, zodat jouw advertenties in de zoekresultaten van jouw doelgroep getoond worden. Je hebt hierbij verschillende doelen, namelijk: verkopen stimuleren, leads genereren of websiteverkeer vergroten. Hulp of advies over Google Adwords nodig? Neem contact met ons op!

Google Shopping is een advertentieprogramma van Google. Met Google Shopping kun je adverteren door middel van advertenties die bestaan uit een titel, omschrijving, afbeelding en productspecificaties. De zoekresultaten worden getoond in een overzicht van verschillende aanbieders, zodat de doelgroep gemakkelijk prijzen van verschillende aanbieders kan vergelijken. Vervolgens kan een gebruiker doorklikken naar de website van de adverteerder. Hulp of advies over Google Shopping nodig? Neem contact met ons op!

Mailchimp is een zeer gebruiksvriendelijk e-mailmarketing programma waarmee je gemakkelijk nieuwsbrieven kunt versturen. Je kunt in Mailchimp beginnen met een gratis account en later uitbreiden naar een betaald plan, passend bij jouw bedrijf. Hulp nodig met Mailchimp of e-mailmarketing? Neem contact met ons op!

E-mailmarketing is een vorm van ‘Direct Marketing’. Hierbij worden berichten direct naar de ontvanger gestuurd, in het geval van e-mailmarketing dus nieuwsbrieven. E-mailmarketing is relatief goedkoop, heeft een hoge ROI en is uitstekend te meten. Hulp nodig met je e-mailmarketing? Neem contact met ons op!

SEO, of terwijl Search Engine Optimization betekent letterlijk ‘Zoekmachine Optimalisatie’ in het Nederlands. Hierbij optimaliseer je jouw website, zodat hij hoger getoond wordt bij zoekopdrachten in zoekmachines zoals Google. Het optimaliseren van je website bestaat uit verschillende actiepunten. Deze actiepunten zorgen er samen voor dat jouw positie omhooggaat:

  • Het optimaliseren van je websiteteksten door de belangrijkste zoekwoorden in je teksten te verwerken
  • Zorg dat andere websites linken naar jouw website, dit wordt ook wel ‘linkbuilding’ genoemd
  • Voeg duidelijke meta titels, meta omschrijvingen en alt teksten toe
  • Plaats duidelijke en relevante content op je website

Hulp nodig bij je SEO-optimalisatie? Wij helpen jou met het verbeteren van je positie in Google!

Hoe meer relevante zoekwoorden je in jouw website teksten gebruikt, hoe hoger je positie in Google wordt. Hoe hoger jouw positie in Google, hoe meer bezoekers. Doe onderzoek naar je keywords en gebruik het meest gezochte zoekwoord in de SEO-titel van je pagina. Gebruik één belangrijke zoekterm in je tekst en verwerk hier ook een aantal ondersteunende zoektermen in. Op deze manier schrijf je een SEO-tekst. Hulp nodig bij je teksten? Wij zorgen voor pakkende SEO-teksten waardoor jouw positie in Google binnen no-time verhoogd wordt.

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, ook wel Zoekmachine Optimalisatie genoemd. Dit heeft betrekking op je organische, onbetaalde zoekresultaten. SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’, ook wel bekend als Adverteren in Zoekmachines, bijvoorbeeld via Google Adwords of Shopping. Dit heeft betrekking op je betaalde zoekresultaten. Hulp nodig bij je SEO of SEA? Neem contact met ons op!

STRATEGIE

Om een goede strategie voor jouw bedrijf te bepalen, zullen we dit altijd in samenwerking uitwerken. Jij brengt jouw kennis over jouw vakgebied en het doel wat je wilt bereiken, en wij brengen onze kennis over marketing, branding en de ervaring die we hebben opgedaan bij de samenwerking met vele andere bedrijven.

Marketing bestaat uit de technieken en middelen die je gebruikt om de aandacht bij jouw doelgroep te krijgen, en mensen over te halen om van jouw product of dienst gebruik te maken. Branding is heel simpel gezegd, jouw reputatie als bedrijf en alles wat je doet om dat op te bouwen. We hebben hier een blog over geschreven die er dieper op ingaat. Wat belangrijk voor jou is hangt heel erg af van jouw bedrijf, maar het is altijd goed om dit in balans te houden.

Klaar om er echt werk van te maken?

Kom vrijblijvend langs, vertel ons wat voor project jij in gedachten hebt. Wij vertellen je graag hoe wij daar een aanvulling in kunnen zijn!