Online Marketing

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Heb je een mooie website of webshop ontwikkeld? Met zoekmachine optimalisatie (SEO) maken we jouw website of webshop beter vindbaar voor (potentiële) klanten en Google. Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek wijst uit welke zoekwoorden het meest worden gebruikt door potentiële klanten. Deze keywords worden vervolgens strategisch geïmplementeerd in website teksten, blogs, landingspagina’s, categorie- en productomschrijvingen. Ook worden deze keywords gebruikt in tags, foto’s, codering, URL’s en meta informatie, om zo ook de technische kant van de website te optimaliseren voor zoekmachines.

Waarom is SEO belangrijk voor jouw bedrijf?

Bijna 95% van de Nederlanders start zijn of haar zoektocht naar informatie, een product of een bedrijf in een zoekmachine. Dat maakt SEO een onmisbaar onderdeel van jouw online marketingstrategie. Zoekmachineoptimalisatie bestaat vaak uit kleine aanpassingen aan onderdelen van jouw website. Deze wijzigingen lijken misschien klein, maar in combinatie met andere optimalisaties zijn ze erg belangrijk voor de gebruikersvriendelijkheid van jouw website en de ranking in zoekresultaten.

Zoekmachine optimalisatie

Waarom is SEO belangrijk voor jouw bedrijf?

Bijna 95% van de Nederlanders start zijn of haar zoektocht naar informatie, een product of een bedrijf in een zoekmachine. Dat maakt SEO een onmisbaar onderdeel van jouw online marketingstrategie. Zoekmachineoptimalisatie bestaat vaak uit kleine aanpassingen aan onderdelen van jouw website. Deze wijzigingen lijken misschien klein, maar in combinatie met andere optimalisaties zijn ze erg belangrijk voor de gebruikersvriendelijkheid van jouw website en de ranking in zoekresultaten.

Zoekmachine optimalisatie
wat valt er onder seo

Wat valt er onder SEO?

  • Onderzoek: om te achterhalen op welke woorden jouw doelgroep zoekt, wordt er allereerst een zoekwoorden onderzoek uitgevoerd.
  • Content: op basis van het zoekwoorden onderzoek wordt bepaald welke teksten er nodig zijn.
  • Linkbuilding: het is waardevol om verwijzingen (backlinks) van andere websites te krijgen. De verwijzingen zijn voor zoekmachines een belangrijke indicatie of jouw website unieke informatie bevat.
  • Technische optimalisatie: tot slot kijken we naar technische aspecten, zoals de laadsnelheid, de responsiviteit voor mobiele gebruikers, het installeren van de juiste plug-ins en het schoonhouden van de code.

SEO onderhoud

Het algoritme van Google is continu aan verandering onderhevig. Daarom is het erg belangrijk om bestaande campagnes continu te monitoren, analyseren en verbeteren.

Zoekmachine optimalisatie

HULP NODIG BIJ zoekmachine optimalisatie?

Ben je benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen en wat er nodig is om hoger in de zoekresultaten van Google te eindigen? Wij helpen je graag verder.