Haal jij alles uit je LinkedIn bedrijfspagina?

Benut de basiselementen.

Bestaat er al een LinkedIn bedrijfspagina voor jouw bedrijf? Misschien heb je dit ooit eens aangemaakt maar kijk je er nu niet meer naar om. Of er is überhaupt nooit een pagina opgezet. Wellicht is jouw organisatie wél actief op LinkedIn maar is het profiel niet volledig ingevuld. Dit is zonde en een gemiste kans! Met een LinkedIn bedrijfsprofiel verbreed je jouw netwerk, bereik je nieuwe klanten en kun je jouw kennis delen. Benut dus alle basiselementen binnen LinkedIn. 

Ieder LinkedIn bedrijfsprofiel bestaat uit 4 verschillende basiselementen. 

Basic 1 | Je pagina
Zorg dat jouw pagina up-to-date is. Geef je bedrijf een goede bedrijfsomschrijving en voeg extra details toe. Voeg een aantrekkelijke omslagfoto toe en zorg dat je logo duidelijk zichtbaar is. Wanneer je dit niet op orde hebt, straalt de onprofessionaliteit ervan af. 

Basic 2 | Updates delen
Ja… en nu komt het lastigste voor de meeste bedrijven: updates delen en blijven delen. “Maar wat moeten we dan delen? Hoe pakken we dit aan?” Geen stress. Maak een lijst met onderwerpen die interessant zijn voor jouw doelgroep. Denk aan recente projecten, mooie opdrachten, nieuwe producten of diensten, openstaande vacatures of informerende blogstukken. 

Basic 3 | Showcasepagina’s aanmaken
Vul je LinkedIn bedrijfspagina aan met showcasepagina’s. Deze optie vind je onder ‘Tools voor beheerders’. Ook jij hebt vast te maken met verschillende diensten of producten waar weer verschillende doelgroepen bij horen. Een LinkedIn showcasepagina is een pagina die je volledig afstemt op een specifiek product of doelgroep of aan een dienst. Het belangrijkste voordeel hiervan is dat je je communicatie beter kunt afstemmen op je publiek. De lezer krijgt zo alleen content te zien waar hij naar op zoek was en dat meer aansluit bij zijn interesses. 

Basic 4 | Analyseren en leren
Met een LinkedIn bedrijfspagina beschik je over handige statistieken. Zo houdt LinkedIn precies bij hoeveel bezoekers jouw pagina ontvangt, hoeveel bereik je berichten opleveren en waar je volgers vandaan komen. Per onderdeel kun je nog filteren op verschillende onderwerpen. Waardevolle informatie waar je op in kunt spelen. 

Meer uit je LinkedIn bedrijfspagina halen?
Wij snappen dat het onderhouden van een LinkedIn bedrijfspagina niet voor iedereen is weggelegd. Wil je hier eens over brainstormen of advies ontvangen? Neem gerust contact op of kom langs. Dan hebben we het erover! 

Wilt u dat wij ook voor u aan de slag gaan?