Blog

INTERNATIONALE CAPS LOCK DAG: Hoe gebruik je CAPS LOCK verstandig?

Op 28 juni is het NATIONALE CAPS LOCKDAG, waarin we een ode brengen aan HOOFDLETTERS. De parodiefeestdag werd in 2000 bedacht door softwareontwikkelaar Derek Arnold, omdat hij vond dat mensen op social media te vaak hoofdletters gebruiken. Maar wist je dat de CAPS LOCK toets hier eigenlijk helemaal niet voor gemaakt is? Meer over de CAPS LOCK toets en hoe jij deze het beste in kunt zetten in jouw online marketing, lees je in onze blog!

De oorsprong van CAPS LOCK

Veel mensen gebruiken de CAPS LOCK toets vaak als ze erg boos zijn of iets duidelijk willen maken, maar wist je dat de CAPS LOCK toets oorspronkelijk is gemaakt voor mensen met een handicap? Voor hen was het op een typmachine vaak lastig om meer dan één knop tegelijk ingedrukt te houden. Sommige mensen vinden schrijven met CAPS LOCK vervelend, maar wist je dat je het eigenlijk heel goed in je marketing kunt verwerken? Daarom hebben wij de top 5 do’s en don’ts met CAPS LOCK voor je op een rijtje gezet!

Do: Uit je enthousiasme

Kom je leuke berichten van mensen of bedrijven die jij volgt in je tijdlijn tegen? Reageer dan met CAPS LOCK om jouw enthousiasme te uiten en extra kracht aan jouw opmerking te geven. Denk bijvoorbeeld aan: YEAH! Lekker bezig! Niet alleen in reacties, maar ook op jouw eigen social media kun je met CAPS LOCK kracht aan jouw boodschap geven, denk bijvoorbeeld aan: GEFELICITEERD! Rick is vandaag jarig.

Do: Speciale acties

Wil jij jouw promotie of advertentie net iets meer kracht geven? Gebruik dan CAPS LOCK voor bepaalde zinnen, om jouw boodschap extra goed op te laten vallen. Denk bijvoorbeeld aan: ALLEEN VANDAAG 20% EXTRA KORTING.

Don’t: Reageren op een klant

Krijg je een vervelende reactie of een opmerking waar jij het niet mee eens bent, op social media of per mail? Reageer dan niet in CAPS LOCK. Dit kan verkeerd opgevat worden en komt bovendien onprofessioneel over.

Hulp nodig?

Heb jij nog hulp nodig bij social media, klantcontact of het bepalen van jouw strategie? Neem gerust contact met ons op of kom langs in onze Studio in Woerden. Wij helpen je graag.

Denk je dat wij je kunnen helpen?

Kom vrijblijvend langs, vertel ons wat voor project jij in gedachten hebt. En wij leggen uit wat we voor jou kunnen betekenen.