Blog

Nieuw: LinkedIn Stories. Hoe zet je dit in?

Stories zijn inmiddels niet meer weg te denken uit de wereld van social media. Dagelijks kijken we ernaar op Instagram. Inmiddels maken Facebook en WhatsApp ook gebruik van stories en dus kon LinkedIn niet meer achterblijven. Sinds 13 mei is LinkedIn Stories bruikbaar in Nederland (als eerste Europese land). Wij vertellen je graag wat deze nieuwe functie inhoudt.

De voordelen van LinkedIn Stories op een rij

LinkedIn beschrijft zelf de volgende voordelen. Je kunt met LinkedIn Stories:

  • op een creatieve en informele manier je dagelijkse activiteiten op werk delen.
  • je community laten groeien door actief relaties te onderhouden, content te delen en contact te zoeken.
  • op een menselijke manier je professionele kant laten zien.

    Wat is LinkedIn Stories?

    Je bent vast bekend met de storyfunctie op Instagram. Eigenlijk komt het basisprincipe van LinkedIn Stories op hetzelfde neer. Je maakt een video of foto via de storyfunctie of upload er een vanuit je galerij. Dit zet je online en vervolgens is deze content 24 uur zichtbaar bovenin je account. Uiteraard uitgelicht in het bekende rondje. Ook in LinkedIn is het mogelijk om de statistieken van je stories te bekijken. Denk aan door wie je story is bekeken en hoe vaak.

    Op dit moment is het nog niet mogelijk om als bedrijf gebruik te maken van LinkedIn Stories. Een aantal grote bedrijven zoals KLM kunnen in deze testperiode hier wel gebruik van maken. Wanneer dit ook beschikbaar is voor andere bedrijven is nog onduidelijk.

    Tips van LinkedIn

    Zelf deelt LinkedIn de volgende do’s en don’ts over het inzetten van LinkedIn Stories. Goede tips die je zeker in je achterhoofd moet houden wanneer je gebruik gaat maken van deze nieuwe functie.

     

    Do’s

    • Deel in professionele context relevante content.
    • Creëer educatieve en constructieve content.
    • Voeg content toe van je alledaagse professionele momenten.
    • Creëer interactie door actief vragen te stellen over actuele onderwerpen.

    Don’ts

    • Deel geen persoonlijke en privémomenten.
    • Plaats geen ongepaste content die je carrière geen goed doet.
    • Start niet met spammen over informatie omtrent producten en services.

    Wat deel je op LinkedIn Stories?

    Bij stories op LinkedIn ligt de focus op de zakelijke connecties. Heel anders dan wat we gewend zijn bij Instastories waar men deelt wat hij of zij aan het koken is of met wie er een drankje gedronken wordt. Maar wat plaats je dan in LinkedIn Stories? LinkedIn deelt zelf een paar bruikbare ideeën:

    • Hoe pak je het huidige thuiswerken aan?
    • Behind the scenes met collega’s.
    • Foto’s of video’s van een project waar je mee bezig bent.
    • Handige tips binnen jouw vakgebied.
    • Een goed boek wat je momenteel leest.

    Meer weten?

    Heb je vragen over het inzetten van LinkedIn Stories? Of überhaupt over het inzetten van social media? Neem dan contact met ons. Wij zijn graag jouw sparringpartner.

    Denk je dat wij je kunnen helpen?

    Kom vrijblijvend langs, vertel ons wat voor project jij in gedachten hebt. En wij leggen uit wat we voor jou kunnen betekenen.