Blog

Thought Leadership: wat is het en hoe ga je ermee aan de slag?

Richard Branson, Steve Jobs, Gary Vaynerchuk… Personen die zonder uitleg meteen de juiste associaties oproepen. Zij worden gezien als dé experts, ofwel Thought Leaders, in hun vakgebied. Heb jij een duidelijke visie die je wilt overbrengen? Wij geven je graag meer informatie over het onderwerp ‘Thought Leadership’.

Wat is Thought Leadership?

De definitie luidt als volgt: een vorm van contentmarketing waarbij een mens, merk, bedrijf of platform uitgroeit tot een autoriteit binnen één specifiek domein. Simpelweg betekent het dat een Thought Leader wordt gezien als dé expert in een bepaalde branche. Door het consistent delen van jouw visie en kennis bouw je een vertrouwensband op met jouw doelgroep. Door het geven van relevante inzichten bewijs je immers dat je in staat bent om oplossingen te bieden op complexe vraagstukken van de doelgroep.

Thought Leadership als marketingstrategie

Thought Leadership is een marketingstrategie die voor iedereen kansen biedt. Je bent immers nooit te klein om te achterhalen waar de klant in jouw markt op zoek naar is. Jouw kennis over deze vraagstukken kun je overbrengen via informatieve, inspirerende blogartikelen. Claim jouw plek als Thought Leader binnen de markt door consistent over dit onderwerp te schrijven.

 

Thought Leadership-stappenplan

Een Thought Leader word je niet zomaar. Wij hebben de belangrijkste stappen voor je op een rijtje gezet:

  1. Identificeer je visie: wat is het onderwerp waarin jij Thought Leadership wilt bereiken?
  2. Breng de vragen van je doelgroep in kaart: voer een doelgroepanalyse uit en verzamel data over het zoekgedrag naar dit specifieke onderwerp.
  3. Deel je kennis: wanneer het hebben van een duidelijke visie en het begrijpen van de doelgroep samenkomen, heb je inhoud. Geef jouw doelgroep antwoord op hun vraagstukken door overtuigende artikelen online te plaatsen.
  4. Blijf verbeteren: blijf je artikelen optimaliseren. Haal lering uit successen en tegenslagen om dé Thought Leader in jouw branche te blijven.

Zelf Thought Leader worden?
Heb jij jouw visie, doelgroep en de wensen van jouw doelgroep in kaart gebracht, maar vind je het lastig om jouw ideeën op papier te zetten? Onze tekstschrijvers helpen je graag! Jij komt met een idee en wij dragen jouw visie in tekst uit. Tijd om jouw doelgroep te verrassen met ijzersterke blogartikelen!

Denk je dat wij je kunnen helpen?

Kom vrijblijvend langs, vertel ons wat voor project jij in gedachten hebt. En wij leggen uit wat we voor jou kunnen betekenen.