Blog

5 redenen om te beginnen met bloggen

Wil jij een betere SEO-score, meer verkeer en een top-of-mind positie bij jouw klanten? Start dan nu meteen met bloggen! Bloggen is de manier om jouw bedrijf, product of dienst op de radar te krijgen. Er zitten veel voordelen aan bloggen voor jouw bedrijf. Benieuwd naar de voordelen? Lees dan snel verder!

Reden 1: Meer verkeer naar je producten en diensten

Blogs vergroten de kans dat bezoekers op jouw site komen. Je vergroot namelijk je vindbaarheid, hier gaan we het later nog over hebben. Daarnaast vergroot je ook de kans dat ze daarna jouw producten of diensten bekijken. Zorg daarom voor een goede blog met veel interessante informatie en voeg hier een Call to Action aan toe. Link bijvoorbeeld door naar een ander artikel of een speciale dienst of product. Is jouw blog geheel informatief? Vertel dan onderaan je blog kort iets over jouw producten of diensten en sluit dit af met een CTA, bijvoorbeeld: neem contact met ons op! Daarnaast zorgt het intern linken van pagina’s weer voor een betere score in Google.

Reden 2: Bloggen is goed voor je vindbaarheid

Bloggen maakt Google heel erg blij. Blogs beantwoorden een vraag of probleem van de zoeker. Zoals we inmiddels allemaal wel weten stelt Google de vraag van de bezoeker centraal. Door regelmatig nieuwe, relevante content op je website te plaatsen, kom je hoger in de zoekresultaten te staan. Om je vindbaarheid en de waarde van je pagina te verbeteren kun je intern linken naar andere belangrijke pagina’s of blogs op je website. Let wel op dat jouw blogs daadwerkelijk waarde toevoegen voor de lezer of een vraag beantwoorden: als je puur voor de vindbaarheid gaat schrijven, kan dit een negatief effect hebben op je SEO.

Reden 3: Bouw een reputatie als expert op

Waarschijnlijk hebben jouw medewerkers en jij enorm veel kennis en ervaring over onderwerpen die te maken hebben met jullie bedrijf, branche of werkzaamheden. Deze kennis deel je met anderen die geïnteresseerd zijn in deze onderwerpen. Deel bijvoorbeeld praktische tips, voorbeelden van klantcases, hoe je klanten hebt geholpen of informatie over trends en ontwikkelingen in jouw vakgebied. Als jouw lezers je zien als de expert in jouw werkgebied of niche ben jij de eerste waar mensen aan zullen denken als zij hierin een probleem ondervinden of hulp nodig hebben. Hierdoor bouw jij een expertstatus op. De kans is dan ook groot dat ze in de toekomst bij jou zullen aankloppen als zij een product of dienst nodig hebben die jij aanbiedt.

Reden 4: Je beantwoordt de meest gestelde vragen in één keer

Bloggen voegt iets toe aan jouw diensten: de potentiële klant heeft er baat bij om hier voldoende over geïnformeerd te worden. Daarnaast kun je bezoekers helpen en inspireren. Schrijf bijvoorbeeld blogs over de meest gestelde vragen over jouw dienst of product, of schrijf over een populaire vraag binnen jouw branche. Hierdoor deel je jouw kennis en open je jouw deuren voor de (potentiële) klanten die interesse hebben in jouw merk, product of dienst. Met een beetje geluk schrijven ze zich misschien wel in voor de nieuwsbrief, of volgen ze je op social media. Daarnaast bereik je ook een publiek dat geïnteresseerd is in jouw vakgebied.

Daarnaast kun je ook inspelen op populaire keywords, seizoenen of trends. Bespreek bijvoorbeeld jouw seizoensproducten in een uitgebreid blogartikel, of licht bijzondere trends van het moment uit. Hierdoor breng je jouw dienst of product op een leuke manier onder de aandacht.

Tijd om te starten met bloggen!

Wil je zelf gaan bloggen en weet je niet waar je moet beginnen of geef je het bloggen liever volledig uit handen? Heb je vragen over jouw blogs, of over hoe jij je blogs SEO-proof inricht? De tekstschrijvers van Studio Campo beantwoorden graag jouw vragen of nemen het bloggen voor jouw bedrijf uit handen. Neem gerust contact met ons op of kom langs in onze studio in Woerden! De koffie staat al voor je klaar.

Denk je dat wij je kunnen helpen?

Kom vrijblijvend langs, vertel ons wat voor project jij in gedachten hebt. En wij leggen uit wat we voor jou kunnen betekenen.