Blog

Hoe zetten wij een succesvolle Google Shopping campagne op?

Er zijn verschillende manieren van adverteren in Google, Shopping is hier één van. Het advertentieplatform biedt talloze voordelen zoals hogere betrokkenheid, meer verkopen en beter gekwalificeerde leads. Toch kan het soms nog lastig zijn om een Google Shopping campagne op te zetten en jouw product feed aan Google Merchant Center te koppelen. Daarom leggen wij in deze blog uit hoe wij een succesvolle Google Shopping campagne voor jou kunnen opzetten.

Wat is Google Shopping?

Met Google Shopping kun je jouw winkelvoorraad en online voorraad promoten, meer verkeer naar jouw website stimuleren en meer leads genereren. Advertenties in Google Shopping bestaan niet alleen uit tekst, maar ook uit afbeeldingen, beschrijvingen en gedetailleerde productinformatie. Als je een term in Google zoekt die gekoppeld is aan een product, verschijnen de Shopping resultaten meestal boven de zoekresultaten of in de rechterkolom. Daarnaast is er ook een speciale Shopping pagina waarin je producten kunt zoeken, prijzen kunt vergelijken en meer informatie kunt vinden.

Hoe werkt Google Shopping?

Om te kunnen adverteren in Google Shopping heb je een product feed nodig die je upload in Google Merchant Center. Hierin staan alle gegevens over jouw producten op één plek. Google Merchant Center zorgt ervoor dat deze feed in Google Shopping wordt geüpload. De product feed vul je met de benodigde inhoud, zoals:
– Een GTIN (EAN-code) voor al je producten
– Producttitels en afbeeldingen
– Een omschrijving waarin je jouw product beschrijft
– Gedetailleerde informatie zoals kleur, seizoen en maat

Klinkt dit als te veel werk? Geen zorgen, wij kunnen je helpen! Wij maken een product feed aan en koppelen deze aan jouw Google Merchant Center. Dit scheelt je veel invul- en uitzoekwerk. Je hoeft enkel de gegevens aan te leveren en wij gaan voor je aan de slag!

Jouw product feed inrichten

Om zoveel mogelijk klanten naar jouw producten te trekken, voeren wij een uitgebreid zoekwoordonderzoek uit om de beste zoektermen voor jouw producten te vinden. Vervolgens verwerken wij deze zoektermen per product in de kop en beschrijving. Hierbij houden wij ons aan de aanbevolen opbouw, passend bij jouw product. Hierdoor maken wij jouw Google Shopping advertenties relevant voor zoekopdrachten van gebruikers. Daarnaast vullen wij de overige gegevens en details in zodat jouw advertentie alle informatie biedt die de klant nodig heeft.

Een campagne maken

Tot slot maken wij een campagne voor je aan die wij volledig naar jouw wens inrichten. Wil je zoveel mogelijk conversies genereren of wil je liever zoveel mogelijk websitebezoeken genereren? Wat je ook kiest, wij bouwen een Google Shopping campagne die ervoor zorgt dat jij je gevraagde resultaten behaald.

Kun je wel wat hulp bij je Google Shopping advertenties gebruiken? Neem dan contact met ons op! Wij kunnen je helpen bij het inrichten van jouw profiel, het opstellen van een product feed en het opzetten van jouw campagnes.

Denk je dat wij je kunnen helpen?

Kom vrijblijvend langs, vertel ons wat voor project jij in gedachten hebt. En wij leggen uit wat we voor jou kunnen betekenen.