Blog

Instagram voor bedrijven: 4 tips voor meer succes!

In welke branche je ook werkt, Instagram kan je ontzettend veel opleveren. Zo kun je met Instagram brand awareness verhogen, jouw bedrijfscultuur demonstreren, positieve merkbelevingen creëren, producten verkopen en klantinteractie stimuleren. In deze blog delen wij 4 tips om meer succes met jouw Instagram-profiel te behalen.

#1: Richt je profiel goed in

Gebruik je Instagram voor jouw bedrijf? Dan is het tijd om naar een bedrijfsprofiel over te schakelen. Het hebben van een bedrijfsprofiel brengt een aantal voordelen met zich mee. Allereerst krijg je inzicht in statistieken en kun je zo achterhalen hoeveel mensen jouw posts en stories bekijken. Daarnaast kun je meer over jouw doelgroep te weten komen. Denk hierbij aan leeftijd, geslacht, woonplaats en op welk tijdstip je volgers het meest actief zijn. Een ander voordeel is dat je contactgegevens, zoals een telefoonnummer en e-mailadres aan jouw profiel kunt toevoegen, waardoor bezoekers gemakkelijk contact kunnen opnemen. Bovendien biedt een zakelijk Instagram-account de mogelijkheid om te adverteren. Wanneer je een bedrijfsaccount hebt aangemaakt, is het tijd om een blik op het ‘uiterlijk’ van jouw profiel te werpen. Zorg dat de naam overeenkomt met jouw bedrijfsnaam en dat de profielfoto van hoge kwaliteit is. Laat in de bio weten wat je precies doet en voeg een website toe, zodat er direct naar jouw producten of diensten gekeken kan worden.

#2: Gebruik foto’s van goede kwaliteit

Denk je aan Instagram, dan denk je aan inspirerende foto’s. Interessante content van hoge kwaliteit zullen voor likes, volgers en exposure zorgen. Het hebben van een zakelijk account betekent overigens niet dat je alleen zakelijke foto’s moet plaatsen. Geef ook eens een kijkje achter de schermen, licht een teamlid uit of plaats een foto van een gezellig uitje. Zo krijgt jouw bedrijf een gezicht en kunnen volgers zich beter inleven en verplaatsen in de bedrijfscultuur.

#3: Word een actieve Instagrammer

Het posten van kwalitatief goede content is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat je actief bent op Instagram. Jouw activiteit draagt namelijk bij aan de vindbaarheid van jouw Instagram-pagina, jouw positie in het algoritme en de betrokkenheid van je volgers. Is het tijd om een post te plaatsen? Tag de locatie, personen en eventuele andere merken die op de foto staan. Zo krijgen nog meer mensen jouw post te zien. Een ander belangrijk punt is ‘betrokkenheid’. Bouw een community op door contact met volgers te onderhouden, op foto’s te reageren, zo nu en dan een foto te reposten en zelf interessante accounts te volgen. Werp ook regelmatig een blik op de statistieken. Aan de hand van deze statistieken kun je namelijk achterhalen welke soort posts goed scoren en wat de invloed van het tijdstip van posten is.

#4: Gebruik de juiste hashtags

Heb je content voor Instagram gecreëerd? Zorg er dan voor dat je relevante en specifieke hashtags gebruikt. Houd daarbij de volgende vraag in gedachten: ‘gaan mensen echt op deze hashtags zoeken?’. Ook is het aan te raden om jouw bedrijfsnaam als hashtag te gebruiken. Wanneer iemand bijvoorbeeld op #studiocampo zoekt, krijgt hij of zij gelijk een overzicht van alle foto’s met deze hashtag te zien.

Kun je wel wat hulp bij je Instagram strategie gebruiken? Neem dan contact met ons op! Wij kunnen je helpen bij het inrichten van jouw profiel, het opstellen van contentplanningen of het volledige socialmediabeheer uit handen nemen.

Denk je dat wij je kunnen helpen?

Kom vrijblijvend langs, vertel ons wat voor project jij in gedachten hebt. En wij leggen uit wat we voor jou kunnen betekenen.