Blog

Hoe stimuleren wij offline verkopen met advertenties in Google Shopping?

Iedereen weet dat je jouw online verkopen een boost kunt geven door te adverteren in Google Ads, maar wist jij dat je ook fysieke winkelbezoeken en offline verkopen een boost kunt geven? Als een gebruiker op een advertentie met informatie over de winkelvoorraad klikt, wordt deze naar een pagina met informatie over de winkel geleid. In deze blog leren wij jou hoe wij met advertenties je offline verkopen kunt stimuleren en welke voordelen deze advertenties hebben.

Advertenties met offline winkelvoorraad

Als consumenten in de buurt van jouw winkel naar een bepaalde zoekterm of product zoeken, wordt een advertentie met winkelinformatie weergegeven. Deze advertentie bevat onder andere prijzen, winkelvoorraad, de openingstijden, een routebeschrijving naar jouw winkel en nog veel meer. Advertenties worden weergegeven aan mensen die zich binnen een straal van 48 kilometer van jouw winkel bevinden en op zoek zijn naar een bepaald item, wat jij in jouw winkel op voorraad hebt.

Hoe werkt het precies?

Stel je voor: een potentiële klant zoekt ’s ochtends voor zijn werk nog snel even naar een nieuw paar werkschoenen op Google. Als hij ’s middags na werk moet wachten op zijn bestelling zoekt hij weer verder. Jouw potentiële klant krijgt nu een advertentie te zien van jouw winkel, met de winkelvoorraad van de werkschoenen die hij zojuist opzocht. In deze advertentie staat dat het paar werkschoenen beschikbaar is en jouw winkel zich 500 meter verderop bevindt. Zodra deze potentiële klant op jouw advertentie klikt ziet hij de openingstijden en adresgegevens van jouw winkel, waardoor hij nog snel een bezoekje aan jouw winkel kan brengen om zijn nieuwe paar werkschoenen te kopen.

Advertenties voor winkelproducten

Advertenties worden weergeven als display-advertenties: deze hebben een visuele en makkelijk te gebruiken indeling. Jouw advertenties worden weergeven in het brede display-netwerk met meer dan drie miljoen sites en apps. In de advertenties worden het logo, de locatie en informatie over jouw winkel getoond aan potentiële klanten die op zoek zijn naar de producten die jij verkoopt.

Wat heb je nodig?

Allereerst is het belangrijk om een Google Ads en Google My Business account te creëren. Nadat je dit gedaan hebt, is het tijd om een Google Merchant Center te openen. Hier dien je een lokale productfeed aan te koppelen die bepaalde productgegevens bevatten, zoals: artikel-ID, titel, beschrijving, verkoopprijs, voorraad en kleur. Naast een lokale productfeed heb je ook een winkelvoorraad feed nodig. Pas je datafeeds aan naar de vereisten van Google. Vervolgens worden jouw producten via het Merchant Center in Google Shopping geladen en kun je beginnen met adverteren! Het opzetten van een Google Shopping campagne of Google Merchant Center kan lastig zijn. Wij helpen jou hier graag mee!

Voordelen van offline winkelvoorraad adverteren

Door jouw winkelvoorraad te promoten laat je potentiële klanten die zich in de buurt van jouw winkel bevinden weten dat het product waar zij naar op zoek zijn op voorraad is in jouw winkel. Met deze advertenties breng jij jouw producten onder de aandacht bij de juiste mensen. Hierdoor promoot je jouw fysieke winkel online. Je hebt namelijk geen speciale website nodig: je kunt een door Google gehoste pagina gebruiken. Hierdoor verbreed je je horizon en bereik je meer mensen dan wanneer je alleen offline zou adverteren.

Verkoop jij online, maar heb je ook fysieke winkels en wil je graag gebruiken maken van advertenties met informatie over jouw lokale winkelvoorraad? Geef dan je verkoop een boost door de actuele winkelvoorraad te adverteren in Google! Wil jij ook adverteren in Google Ads om jouw fysieke winkel en offline voorraad te promoten? Of kun je wel wat hulp bij je bestaande advertenties gebruiken? Neem dan contact met ons op!

Denk je dat wij je kunnen helpen?

Kom vrijblijvend langs, vertel ons wat voor project jij in gedachten hebt. En wij leggen uit wat we voor jou kunnen betekenen.