Blog

Hoe werken wij met Google Ads?

Google Ads is het advertentieplatform van Google, waarmee middels betaalde advertenties jouw aanbod aan mensen die daar op dat moment naar zoeken wordt getoond. Google Ads is een effectieve manier om meer verkeer of verkopen op jouw website te genereren. Ben jij benieuwd hoe een Google Ads campagne nou precies in zijn werk gaat? Wij leggen het je stap voor stap uit.

We gaan met elkaar in overleg om de wensen af te stemmen

Ben jij geïnteresseerd in een Google Ads campagne of heb je moeite met het opzetten en beheren van jouw campagnes? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Maar voordat er advertenties geschreven kunnen worden, is het belangrijk om de opzet en inhoud van de campagne af te stemmen. Wil je bijvoorbeeld meer bezoekers naar je website trekken of geef je liever een boost aan je verkopen? Bereik je liever een specifieke doelgroep of algemeen publiek? Zijn er specifieke zoekwoorden waarop je als bedrijf gevonden wilt worden? Of is het wenselijk dat wij eerst een zoekwoorden onderzoek uitvoeren om erachter te komen welke zoekwoorden goed werken voor het product of dienst dat je wilt promoten?

De kunst van pakkende Google Ads advertentieteksten

Vervolgens is het tijd om pakkende advertentieteksten te schrijven die perfect aansluiten op jouw dienst of product. Deze teksten schrijven wij zo overtuigend mogelijk, om zoveel mogelijk clicks te genereren. We zorgen ervoor dat de belangrijkste zoekwoorden terugkomen in de teksten en houden tijdens het schrijven de doelgroep in gedachten. Niet alleen besteden we aandacht aan de advertenties, ook werpen we een blik op de landingspagina waar men terecht komt als er op de advertentie wordt geklikt. Het is namelijk van belang dat de advertentietekst hier goed op aansluit, om een hoge bounce rate te voorkomen. Zo haal je de beste resultaten uit jouw budget.

De advertenties worden pas na akkoord gepubliceerd

Voordat we een campagne live zetten, sturen we de teksten altijd ter goedkeuring naar de klant. Zo kan de klant precies zien hoe een advertentie er in Google uit zal komen te zien. Nadat de advertenties akkoord zijn, vullen we de looptijd en het budget in en kunnen de advertenties worden ingepland. Daarnaast richten wij de overige facetten van Google Ads in, zoals de advertentie-extensies, uitsluitingszoekwoorden en eventuele advertentieplanning.

Het monitoren van de prestaties

Nadat de advertenties live staan, begint het monitoren van de prestaties. Gedurende de campagne doen wij extra optimalisaties om de advertenties beter te laten presteren. Denk aan advertenties nalopen, optimaliseren, teksten in advertenties herschrijven, zoekwoorden waarop toch niet wordt gezocht verwijderen, zoekwoorden die belangrijk zijn toevoegen, budgetten wijzigen, etc. Na afloop van de looptijd ontvangt de klant een rapportage van ons. Hierin staan de belangrijkste gegevens, zoals het aantal clicks, de best presterende zoekwoorden en het aantal conversies.

Wil jij graag online groeien met behulp van een Google Ads campagne? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag!

Denk je dat wij je kunnen helpen?

Kom vrijblijvend langs, vertel ons wat voor project jij in gedachten hebt. En wij leggen uit wat we voor jou kunnen betekenen.